tisdag 10 juli 2012

Skara sommarland 2012

Helgen som gick besökte vi Skara sommarland med Olza. På campingen träffade vi Birgitta, Gunnar och Alva. För Benny, Olza och mig var det första besöket och tänk nu kunde även jag gå in i parken som senior (60 år) och betalade bara 100:-/dag. Alva och Olza åkte den ena attraktionen efter den andra och hade verkligen kul. Populärast var "Tranan", en farkost jag aldrig skulle sätta min fot i. Badlandet var toppen, enligt tjejerna, Olza blev järvare och järvare och jag blev oroligare och oroligare. När hon åkt den nya attraktionen "Racer" ett antal gånger trodde jag att det räckte med äventyr men då fick jag se henne gå med bestämda steg upp till attraktionen "Fritt fall", som tur var tog Benny några foto på hennes nerfärd som varade i 2 sekunder i 50 km fart! Huvaligen jag vågade inte ens titta. Men det var "coolt", enligt Olza. Vi vuxna satt och gick mest omkring för att hålla ett vakande öga på de unga damerna, men vi njöt av det härliga vädret och gladdes med Alva och Olza. Praktisk och bra att campingen låg så nära. Den enda nackdelen, enligt Olza, var att tiden gick alldeles för fort.

Airboat

Fyren

Tranan

Racer


Fritt fall

2 kommentarer:

  1. Det är tur att man växt ifrån sådana där äventyr nu för tiden. Men det är kul tt titt på när barnen har kul och det är ju en be anledning att åka på sådana ställen. Men det är helt otroligt vilka faciliteter det finns nu för tiden. Skulle nog aldrig ha vägt åka dem när man var ung heller. Men förstår att ni hade kul. Ha en fortsatt fin sommar! 3 M

    SvaraRadera
  2. Vi håller med er - vi skulle inte heller ens drömma om att sätta våra fötter i vissa av attraktionerna i parken... Det kanske är ett mått på att man blivit äldre - och klokare !?!?
    Då känns det betydligt lugnare att sätta fötterna i Astrid Lindgrens värld. Vi besökte båda parkerna i fjol och och njöt av besöken.
    Vi önskar er en fortsatt fin husbilssommar !
    Bosse och Gerd i Södertälje.

    SvaraRadera